måndag 16 april 2007

Krig og fred og religion og politikk og sånn


Krig og fred og religion og politikk og sånn
av Anne-Kat Hærland

Kan man säga att det är kåserier? Brukar inte kåserier vara snällare? Krönikor kanske. Det blir nog bäst. Jag har inte fattat om det är en samling med tidigare publicerade texter eller om boken är skriven i ett svep. Inte för att det spelar nån roll.

Rolig bok det här. :) Det är kanske inte alltid jag håller med, men jag skrattar för det mesta.

För mig som svensk och inte bosatt i Norge är det ju en del poänger som jag missar när Anne-Kat Hærland gör narr av det norska samhället, och norska politiker, kungligheter och andra kändisar. Vilka är allihop egentligen? Men jag har i alla fall ett hum om de viktigaste, och resten kan man ju gissa sig till vad de är för sort. Kan jag inte skilja på de svenska Big Brother-deltagarna behöver jag ju inte kunna skilja på de norska. Men det är ju faktiskt en hel del som lika gärna kunde gälla Sverige. Och annat har inte med nåt speciellt land att göra alls. T.ex. när det är Bibeln som avhandlas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar