måndag 28 februari 2005

Swamp Thing: Love and Death


Swamp Thing: Love and Death
av Alan Moore, Stephen Bissette, John Totleben, Shawn McManus

Se, jag hittade fortsättningen på "Saga of the Swamp Thing" på bibblan. Klart jag vill veta hur det går för Swamp Thing (ett träskmonster som tidigare antingen var eller inte var forskaren Alec Holland), Abby och hennes man Matt, som råkade ut för en allvarlig bilolycka i förra albumet. Det utvecklas till en ganska skrämmande historia. Eller vad man nu ska säga. Jag brukar inte direkt bli rädd när jag läser skräckserier. Men lite obehaglig är den allt.

Men det är inte enbart skräck. Se på titeln. Det handlar om kärlek också. Och den sorgligaste berättelsen handlar faktiskt om ett gäng gulliga utomjordingar med fyndigt språkbruk. Rätt så otippat.

Jag fortsätter gärna läsa Alan Moores Swamp Thing-serier, men det är så mycket annat jag hellre vill ha så jag kommer inte att köpa dem. Får hoppas att biblioteket har fler. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar