söndag 26 december 2004

Disneys julafton


Disneys julafton

Hittade den här boken billigt på Rusta (jag verkar köpa många av mina böcker där, lite underligt kanske). Det är en bok om Disneyjulprogrammet på TV, både med faktatexter om de olika filmerna som brukar vara med och så finns filmerna med i serieform. Det är även med sånt som jag inte minns från TV-programmet men som tydligen har varit med förr. Bambi var ett exempel, men det var ju faktiskt med i år för första gången sedan 1984 (det finns en tabell med vad som har varit med de olika åren, men eftersom boken är några år går tabellen bara fram till 1999).

Som en extra bonus så finns berättelserna om Törnrosa och Djungelboken med i sin helhet och dessutom finns det text och noter till When You Wish Upon A Star och From All Of Us To All Of You.

Det som jag kan tycka är lite irriterande är att det inte alltid blir samma ordalydelse i serierna som i filmerna. Och jag kan ju filmerna såpass bra utantill att jag tycker att melodin blir fel när det är andra ord. Dessutom, var är Tjuren Ferdinand? Och Robin Hood? (Hehe, Tjuren Ferdinand har visats varje år sedan 1971, utom 1982. Undrar om folk klagade då. Jag har mina misstankar...)

Men det är ändå kul julläsning för Disneyfantasten. Jag köpte den både till mig själv och som julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar