söndag 1 december 2019

The Hellbound Heart

The Hellbound Heart
av Clive Barker

Det här är kortromanen som ligger till grund för filmen Hellraiser. Jag känner till karaktären Pinhead, men jag har absolut inte sett filmen. För det första ser jag knappt film, och när jag väl ser film så är det inte skräck. Däremot kan jag gärna läsa skräck.

Frank Cotton har vältrat sig i nöjen och njutningar och nu finns det liksom inget spännande längre. Eller gör det det? Det ryktas om ett skrin, ett sorts pussel, som är nyckeln till en värld av oanade njutningar. Men det visar sig att upplevelserna inte är av den sort som Frank har tänkt sig ... Nu vill han ta sig tillbaka till den verkliga världen till varje pris. Och han får en medhjälpare i sin brors fru, som för sent insåg att hon hade valt fel bror.

Riktigt äckligt. Beställde genast hem mer Barker. Jag läste en del av honom på gymnasiet, men det ... var ju ett tag sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar