måndag 27 december 2010

Jättestort bokpaket :-D

Det blev inte så många uppdateringar här före jul. Jag hade ju en eller två andra saker att göra just då. Men nu är julen över och jag är hemma igen, efter att ha firat jul tillsammans med föräldrar och syskon och svägerska och brorson och moster och mosters man. Jag både gav bort och fick böcker i julklapp, men det får bli ett senare inlägg. Nu tänkte jag visa det enorma bokpaket jag fick av min kompis Marie strax före jul. Det är gallrade böcker, på norska mest, men även några på danska. Det är inte meningen att jag ska behålla precis alla själv, men jag har inte riktigt hunnit gå igenom dem än. De danska tänker jag i alla fall erbjuda en annan kompis mamma i första hand.


Paketet vägde omkring 20 kg. Tur att det var snö! Jag har ingen pulka, så jag fick vara lite kreativ.


Böcker! Mycket blandat. Många författare som jag aldrig hört talas om. Några böcker som jag redan har (men då kanske någon annan vill ha dem). Jag blev extra glad över böcker av bl.a. Harald Rosenløw Eeg, Tarjei Vesaas och Bjørg Vik, och "1900 Morgenrød" (första delen i en deckartrilogi som täcker hela 1900-talet) av Gunnar Staalesen.

Jag fick också en inslagen julklapp i paketet. Den innehöll bl.a. en riktigt lurig grej. När paketet var inslaget så kändes det som en bok, men det var det inte. Väldigt roligt. :) Tack så mycket, Marie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar