torsdag 8 september 2005

Hårda bud - Handbok för 60-talister


Hårda bud - Handbok för 60-talister
av Carmilla Floyd & Marita Lindqvist

Nej, jag är inte 60-talist. Och förresten tror jag inte att 60-talisterna har så mycket nytta av råden i den här boken ändå. (De bör väl vara för gamla för att tågluffa nu. Och jag hoppas att de har fått sig bostad vid det här laget.) Däremot är beskrivningen av deras uppväxt fortfarande vara kul. Till och med jag tyckte ju det trots att jag egentligen är för ung.

60-talisterna är barn till ego-40-talisterna och verkar ha vuxit upp som försökskaniner i sina föräldrars försök med kollektiv och flumskola. Sen vägrade de onda 40-talisterna att släppa in dem på bostads- och arbetsmarknaden. Stackars små barn. Vi får även läsa om "dagens" (1987) ungdomskultur mm. Och nej, det är inte en särskilt seriös bok. :)

Den är skriven av samma människor som skrev "Kalla fakta - De 100 konstigaste sakerna i Sverige".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar