torsdag 6 maj 2004

Riddare i Stockholm?

Snott nånstans.

1. Take five books off your bookshelf.
2. Book #1 -- first sentence
3. Book #2 -- last sentence on page fifty
4. Book #3 -- second sentence on page one hundred
5. Book #4 -- next to the last sentence on page one hundred fifty
6. Book #5 -- final sentence of the book
7. Make the five sentences into a paragraph.


Doktor Jacob Levin kom körande med sin bil genom Stockholms gator. Men alla som pratade med henne gillade henne från första stund.
- Hur känner du dig, Sanna?
- Ge mig min hjälm, Sancho, ropade den vandrande riddaren otåligt. Du kan träda av nu.


Böckerna var såna som jag har tänkt läsa snart. Var tvungen att leta upp 5 böcker på samma språk, för annars blev det inte lika kul. Böckerna på nattduksbordet, som jag först tänkte använda, var på 4 olika språk...)

Följande böcker använde jag:
- "Kvinnogatan" av Agnes von Krusenstjerna
- "Norwegian Wood" av Haruki Murakami
- "Solstorm" av Åsa Larsson
- "Don Quijote" av Miguel Cervantes
- "Farlig flykt" av Margit Sandemo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar