torsdag 3 oktober 2019

Bokmässa och SUB

Några dagar sen med att räkna mina olästa böcker. Jag har inte riktigt hunnit hämta mig och få ordning efter bokmässan. Om jag inte räknar alldeles fel så var detta tjugonde året jag var där, men detta var första gången jag unnade mig ett seminariekort och var där alla fyra dagarna. (Alltså unnade jag mig också ett par semesterdagar.)

Jag ville ju ha valuta på pengarna, så det blev till att springa på seminarier. Inte att det är någon uppoffring, det besvärliga är ju snarast att så många man vill gå på är samtidigt. Höjdpunkten var Caitlin Moran intervjuad av Parisa Amiri. Men seminarier med Jamaica Kincaid, med David Sedaris, om språkens historia, om klasskildringar i böcker och om kvinnliga nobelpristagare var också superintressanta. Så det blev mindre tid på mässgolvet än annars, men man hinner gå de flesta gångarna och förstås köpa böcker för en halv förmögenhet.

Antal böcker i min SUB nu: 2049.

Jag ligger fortfarande bra till med mitt Goodreadsmål.
Inget nytt i Jorden runt-projektet dock.
Däremot har jag läst en bok på franska och två på tyska.
Inga kvinnliga nobelpristagare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar