torsdag 20 december 2018

Åshöjden i kvalet

Åshöjden i kvalet
av Max Lundgren

Så här i slutet av året blir man lite peppad på att läsa ut bokserier som har blivit liggande. "Åshöjden i kvalet" är den sista boken i serien om Åshöjdens BK. Laget har snabbt gått från att vara riktiga amatörer till att nu ha möjlighet att kvala in i Allsvenskan. Men motståndarna är inte att leka med och kommer de riktigt bra spelarna i laget att vara lojala med Åshöjden, eller kommer de lockas av kontrakt med stora klubbar?

Jag trodde inte att jag skulle gilla böcker om fotboll, och jag får ju erkänna att jag inte fattar ett dugg av avsnitten som handlar om hur de ligger till i serien. Men det handlar också om spelarna – inte minst om Jorma, som berättar historien, och hans fosterbror Edward, som är lagets stora stjärna – om allt utanför planen och om den lilla byn Åshöjden. Det är den biten jag tycker är mest spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar