måndag 1 januari 2018

Gott nytt år! (SUB och tankar om summering)

Det är inte bara årets första dag, det är ju också månadens första dag, och för mig innebär det att räkna igenom mina olästa böcker. Och idag blev det 1932 stycken, exakt samma antal som för en månad sedan. Jag har fått böcker i julklapp, säkert köpt någon bok också, men tydligen var det exakt samma antal som jag har läst.

Tråkigt är att jag inte uppnådde årets mål på Goodreads. Men eftersom Goodreds och jag inte räknar riktigt likt, så har jag faktiskt nått det målet enligt min egen räkning. 144 lästa böcker. Okej, tretton av dem var pixiböcker, men det räknar jag! Och det finns också sånt som räknas på Goodreads, men som jag inte räknar med själv. Det finns också noll konsekvens i min räkning, men den är ju MIN. Jag gör som jag vill.

Det ska komma statistik och "2017 års bästa"-listor här, men helst vill jag blogga om allt jag läste under året som gick först. Och jag är inte i närheten av att ha gjort det.

Förra året läste jag nästan inga av de där böckerna som jag lottar fram att jag ska läsa under månaden. Men jag slutar inte dra lotter för det. Och idag blev det nummer 63, vilket är "Snäcksamlarna" av Rosamunde Pilcher. Hon var ju väldigt populär på 90-talet och jag undrar om detta inte var den här boken (från 1987) som man hörde mest om då. Jag har läst en annan bok av henne (som var lite meh) men inte denna. Hoppas på en positiv överraskning. Eller i alla fall lite mysig feelgood. Är de feelgood?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar