fredag 1 juli 2016

SUB och semesterläsning

Det har blivit ny månad och nu är det inte långt kvar till semestern. Två veckors jobb kvar. Tänk vad jag kommer att läsa! Jorden runt-böcker och bokbingoböcker och SUB-lottade böcker och en massa annat dessutom! Varför har man alltid helt orimliga förväntningar på sitt semesterläsande? Är det för att man fortfarande tänker att man ska ha sommarlov, och sommarlov är långa?

Enligt mina beräkningar har jag 1768 böcker som väntar på att bli lästa. Ja, jo, det kan också spela in i semesterläsningsförhoppningarna.

Och så har jag lottat fram en bok som ska plockas fram ur SUB-högens mörkaste vrår. Den här månaden blev det nummer 90, vilket innebär "Grundläggande genetik" av Mikael Fant. Trots titeln är det en roman. Och så ska jag väl läsa förra månadens framlottade bok också ... Men jag ska ju ha semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar