fredag 6 november 2015

5 x bingo

Det är ganska länge sedan den senaste uppdateringen av min bingobricka. Men jag läste fler såna böcker i somras. Men jag siktar på att fylla hela brickan. 4/5 nu. Fem bingorader.
De gula och orange rutorna är de senaste.

Has been on your TBR for longer than two years: "Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg. Det var visst några år sedan jag läste föregående bok.

With a family member (wife, son, uncle, etc.) in the title: Efter lite letande bland mina olästa böcker hittade jag "Let's Kill Uncle" av Rohan O'Grady.

Free square: Här blev det en till som har legat på hög i över två år, nämligen "Paper Towns" av John Green.

An academic/campus novel: "Lucky Jim" av Kingsley Amis.

By an author with American Indian/First Nations/Indigenous heritage: Det kan mycket väl hända att jag hade en lämplig bok hemma, men jag har inte så bra koll på alla författares bakgrund. Det fick bli en tur till biblioteket för att låna en bok jag redan var intresserad av att läsa, "Den absolut sanna historien om mitt liv som halvtidsindian" av Sherman Alexie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar