fredag 27 mars 2015

Vintern


Vintern
av Poul Holm Joensen och Claus Bering

Ja, själva vintern borde väl vara slut nu, men det snöade (nja, snöblandat regn var det väl) när jag var i Göteborg i onsdags och jag hade mössa senast i morse. Det är väl ungefär samma väder som det har varit hela vintern. Det var inte mycket till vinter den här säsongen alltså.

Boken "Vintern" har jag läst i lite emellanåt under några månader. Ett eller annat fakta fastnar väl, och om inte annat så är det ju fina bilder. Man får bara hoppas att det som fastnar inte är helt passé, med tanke på att boken är från 1969.

Jag är redan igång med nästa bok, "Våren". Och trots att den tvingar mig att bära mössa så är nog naturen igång med våren den också.

Årstidsböckerna:
1. Hösten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar