onsdag 26 maj 2010

Två serier



Två serier
av Lena Sjöberg

Jag tycker att jag känner igen den här teckningsstilen, men inte namnet Lena Sjöberg. Vet inte om det påminner om något annat eller om jag bara har glömt bort namnet. Det skulle ju också kunna vara så att hon gör illustrationer, och att man därför har sett bilder av henne men inte reflekterat över namnet.

Det här albumet innehåller inte helt oväntat två serieberättelser. Den ena om tre väninnor och om hur en av dem drabbas av olycklig kärlek, en ganska vardaglig berättelse egentligen. Den andra börjar kanske vanligt, men slutar desto mer urflippat. Det går väldigt snabbt att läsa, det är en mycket liten bok (jag gillar formatet). Det är fina historier, även om det mest är en sak jag minns av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar