måndag 18 maj 2009

Jag försökte i alla fall

Jag var duktig och rensade i bokhyllorna för ett par månader, och för några veckor sedan rensade jag lite mer. Till Emmaus med allt som aldrig kommer läsas, och allt som inte var tillräckligt bra första gången och aldrig kommer läsas om!

Men jag har inte kommit iväg till Emmaus med grejerna än, för jag måste stryka dem ur min exceldatabas över alla mina böcker först. Och så skulle jag se om det var något som min kompis E kunde tänkas vara intresserad av. Brittiska deckare och så. Och det fanns det nog, hon ska få en kasse att ta vad hon vill ur. Men det fanns även sånt som jag kunde tänkas vara intresserad av. Vill jag verkligen göra mig av med de här Ingrid Noll-böckerna? Ska jag verkligen avfärda Unni Lindell oläst, eller borde "Sorgmantel" och "Nattsystern" får vara kvar? Argh!

Fredrik Virtanens senaste krönika passar ju väldigt bra att länka till just nu.


Vad E:s kasse innehåller? Några Ruth Rendell från loppis, ett par Danuta Reah (aldrig läst, den ena hittade jag i soprummet), en Boris Akunin, en Barbara Nadel, min dublett av Camilla Läckbergs första (för att vi har pratat om Camilla Läckberg, inte för att jag tror hon kommer gilla den) och lite annat smått och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar