fredag 29 augusti 2003

Nya böcker

I morse vaknade jag väldigt tidigt (9, jag jobbar kväll/natt och går och lägger mig runt 4) av att någon av mina grannar spelade en och samma E-typelåt upprepade gånger på högsta volym. Det enda jag kunde göra var att gå upp och lyssna på Rammstein (nej, jag försökte inte starta ett musikkrig, men i just min lägenhet överröstades E-type åtminstone) medan jag åt frukost. Sedan åkte jag till stan och handlade böcker. En av de båda Akademibokhandlarna i Nordstan hade ju byggt om och lockade med ta-tre-betala-för-två. :)

Det blev:

- Michael Chabon - "The Amazing Adventures of Kavalier & Clay"
- Diana Gabaldon - "Outlander" (har läst på svenska tidigare)
- Elizabeth George - "A Traitor To Memory"

Sedan var jag på Åhléns och där hittade jag tre andra böcker jag ville ha:

- Esther Freud - "Peerless Street"
- Beate Grimsrud - "Vad är det som finns i skogen barn?"
- Linda Skugge - "Det här är inte en bok" (har läst tidigare, men ville äga)

Fast jag misstänker att det kommer dröja innan jag faktiskt läser dem. Har många olästa böcker hemma. Och så ligger jag efter med bokskrivandet här. Jag skulle kunna strunta i att skriva om böckerna, men det råkar vara böcker jag gärna vill berätta om. Attans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar