lördag 2 februari 2008

Vårdcentralen Fontanellen


Vårdcentralen Fontanellen
av Coco & Lukas Moodysson

I "Coco Platina Titan Total" (som jag ändå tyckte om) av Coco Moodysson fanns det en del sidor som jag mest skummade. De som är som bilder man bara har råkat rita (medan man lyssnar på något), med maskin- eller handskriven text där ord och stycken strukits över. "Vårdcentralen Fontanellen" består bara av såna uppklippta bilder och texter. Nästan alltid fula och obehagliga. Ibland intressanta.

Jag misstänker att ingen riktigt vet vad det här är. Ett seriealbum? Dikter med bilder? På baksidan står det bara "En bok med ord och bilder av Coco och Lukas Moodysson". På bilderna på pärmflikarna ser det ut som om de hade trevligt när de gjorde boken i alla fall... (Varför har inte jag också en kopieringsmaskin hemma hos mig? Om det nu är hemma hos dem då.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar