måndag 14 augusti 2006

Fler bokfrågor

Utmaning från Camilla.


1. En bok som förändrade ditt liv?
Hur okulturellt det än låter så måste jag säga Sagan om Isfolket. Okej, det är egentligen 47 böcker, men de är inte så bra en och en, man måste ha sammanhanget. Orsaken är förstås att de är ypperliga att basera föreningar kring, och jag var t.o.m. med om att starta två stycken. Nu är jag inte med i någon, men jag har fortfarande måmnga vänner som jag träffat just genom de här föreningarna.

2. En bok du läst mer än en gång?
Det finns en del att välja på. Senaste omläsningen var "Doktor Glas".

3. En bok du skulle vilja ha med dig på en öde ö?
Äsch, jag vet inte. Nån bra och tjock som tål att läsas om några gånger.

4. En bok som fick dig att skratta?
Lemony Snickets böcker om syskonen Baudelaires olycksaliga liv.

5. En bok som fick dig att gråta?
"I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell.

6. En bok du önskar hade skrivits?
Hmm, nej, inga bra idéer. :(

7. En bok som inte borde skrivits?
"Mein kampf" kanske. Inte för att jag har läst den då...

8. En bok du just nu läser?
"Fågelvägen" av Ann-Marie MacDonald.

9. En bok du tänkt läsa?
Bibeln. Det har varit ett framtida projekt i många år. Mest för att så många författare är väldigt influerade av Bibeln, så det skulle på ett sätt öka läsförståelsen. Frågan är om det nånsin blir av. Tror nog jag kommer läsa en bok i taget i så fall, pärm till pärm känns lite i jobbigaste laget.

10. Skicka vidare till fem andra bloggare?
Susanne, Aina, Linn, Kristin och Tinti. Och vem som helst som vill. Kommentera om du svarar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar