söndag 13 augusti 2006

Bokfrågor

Linn vill att jag fyller i den här. :)

1. Hvor mange bøker eier du?
Runt 2000. Har inte superkoll så här i utrensingstider innan jag ska flytta. (Jag tycker att det ekar i hela vardagsrummet när jag skriver på datorn. Alla böcker och bokhyllor är borta. Finns några i sovrummet, för jag kan ju inte gå utan böcker i flera veckor!)

2. Hvilken bok var den siste du kjøpte?
Om vi inte räknar mangapocketarna jag köpte igår så var det "Wilderness Tips" av Margaret Atwood, "I Close My Door Upon Myself" av Joyce Carol Oates, "Last Chance Saloon" av Marian Keyes och nån bilderbok om en mullvad. Allt på Myrorna. :)

3. Hvilken bok var det siste du leste?
Roman, inte serier? I så fall "Yatzy" av Harald Rosenløw Eeg.

4. Nevn fem bøker som har betydd mye for deg og som du har lest mer enn fem ganger.
Det måste vara olika böcker som jag läste när jag var barn. Finns nog knappast några andra böcker som jag har läst så många gånger. "Juliane och jag" av Inger Edelfeldt möjligen.

5. Oppfordre fem personer til å fylle ut denne i sin blogg.
Nästan alla har väl fyllt i den eller redan blivit utmanade nu? Den som vill får fylla i. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar