söndag 12 juni 2005

Ständigt denne Edwardson

Att Åke Edwardson har skrivit en ny bok var ganska tydligt igår. Det kändes nästan som om han förföljde mig, eller kanske tvärtom. Jag tror att han signerade på stadens alla Wettergrens. Jag var bara på stan och gick in i massor av bokhandlar och antikvariat med förhoppningen att någon skulle ha ett par böcker som min syster vill ha men som är slut från förlaget ("Drömslottet" och "Anne på Ingleside" av. L. M. Montgomery - i rätt design förstås). I Wettergrensbutik A märkte jag inget särskilt, men i Wettergrensbutik B var det signering på gång. Kul, tänkte jag. Nu blir min listapå författare jag har sett i verkligheten lite längre, och det är inte ens Bokmässa. Och sen var han minsann i Wettergrensbutik C också. Och jag köpte inte ens nåt... Har faktiskt aldrig läst något av honom. Jag har hört att böckerna ska vara bra men det verkar dumt att köpa ännu fler deckare när jag har så många olästa i hyllan. Borde jag läsa Åke Edwardsons böcker i alla fall, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar