tisdag 15 mars 2005

Labyrinterna och andra serier


Labyrinterna och andra serier
av Anneli Furmark

Ett seriealbum för tretti spänn! Har jag sagt hur mycket jag gillar antikvariat? :) Namnet Anneli Furmark lät bekant (hon medverkade i "Allt för konsten 4") och det var ju inte dyrare än att jag kunde köpa det på vinst och förlust.

"Labyrinterna" tillhör samma genre som många andra svenska serier jag har läst - den självbiografiska. Det är episoder ur hennes uppväxt på 70-80-talet i Luleå (med en avstickare till den grekiska övärlden). Det är en pojkvän som verkar vara mer engagerad i politiken än i henne, semesterkärlek, föräldrarnas skilsmässa mm.

Jag tycker att serierna är okej, lite mittemellan. De är ju bra, men inte sådär "wow! måste samla allt av den här författaren!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar