torsdag 14 augusti 2003

Seriealbum



Jag har just varit på besök hos Kristin och JP i en vecka. Jag köpte naturligtvis en hel hög böcker och seriealbum. :) Bl. a. "Lenore - Noogies" av Roman Dirge. Lenore är en serie som går i Nemitidningen (den svenska i alla fall) och som jag tyckte verkade intressant. Måste läsa mer! "Noogies" är en samlad utgåva av "issues 1 through 4 of the Lenore series" står det på baksidan. Lenore är en liten död flicka som man inte bör be om hjälp med barnpassning eller vid cirkustricks. Det är rätt sjukt och jag gillar det. :)




Köpte de två första Fushigi Yûgialbumen också. Jag har inte lyckats hitta dem i Göteborg, men i Oslo fanns de minsann. Har läst del tre tidigare, men då förstod jag inte så mycket. Det var mycket (mycket mycket mycket) bättre att börja från början. Jag tror att jag kan bli beroende av den här serien... Handlar om en tjej som genom en magisk bok hamnar i nåt slags gammaldags sago-Kina.

Och så läste jag några av Kristins Elfquestalbum också. Mycket bra, och mycket fint tecknade. Jag kommer inte att köpa dem själv dock (det finns för många, det blir för dyrt), så jag får nog hälsa på Kristin oftare. Eh, det blir inte heller billigt, men jag åker ju inte direkt dit enbart för att läsa "Elfquest".

Förresten, "Fushigi Yûgi" är skriven och ritad av Yû Watase och "Elfquest" av Wendy & Richard Pini (åtminstone de första albumen, de som jag läste).

Av nån anledning läste jag nästan bara serier under min osloresa. Läste faktiskt en vanlig bok också, men den skriver jag om senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar