torsdag 21 december 2006

Mina resor med Diana


Mina resor med Diana
av Cecilia Hagen

Cecilia Hagen har sett lady Di i verkligheten en gång, på rätt långt håll på Ascot. Ändå vet hon, liksom säkert halva världen, allt om Dianas äktenskap och hennes liv i största allmänhet. Först var det ett stort sagobröllop och alla utgick från att det var äkta kärlek som låg bakom. Men så var det ju inte riktigt. När folk insåg att sagoprinsessans liv var långt ifrån perfekt kunde man plötsligt börja idetifiera sig med henne. I "Mina resor med Diana" berättar Cecilia Hagen om Dianas liv, men också om sitt eget. Hon har den här väldigt personliga och lite pladdriga tonen, vilken gör att boken inte direkt är ett opartiskt porträtt av Diana (även om även hennes mindre bra egenskaper tas upp), men troligen mycket roligare att läsa.

Jag såg den där filmen The Queen (om den engelska drottningen, Tony Blair m.fl. precis runt tiden för Dianas död) för ett tag sedan, och det gjorde det ju ännu mer intressant att läsa om vad som egentligen kan tänkas försiggå på slott och gods. Jag kan rekommendera den kombinationen - The Queen och "Mina resor med Diana".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar