fredag 29 september 2006

Soundtrack


Soundtrack
av Jessica Abel

Nåt som följde med i en av de senaste bokhögarna från biblioteket. Tror att jag har hört namnet Jessica Abel tidigare... eller inte. Undertiteln på seriealbumet är "Short stories 1989-1996" och innehållet är en blandning av alla möjliga kortare serier. Det är strippar på ett par rutor, ensidesserier, flersidiga serienoveller, intervjuer och reportage i serieform, och sånt som tydligen har varit flyers, skivomslag etc. De sistnämnda hade man kanske inte behövt ha med i albumet. Nu blir det lite osammanhängande (de berättar nån sorts historia, fast inte riktigt) och om de bara ska vara med som fina bilder borde de inte ändrats till svart-vitt när de hade en del färger från början (enligt kommentarerna i början av albumet).

Det är ju ganska hopplöst att beskriva något som består av så många olika småsaker, men det är amerikanskt, alternativt och början av 90-talet. Jag tycker att en del serier är bra, med trovärdiga personer och så, andra är okej, och resten bryr jag mig inte så mycket om. Inte något jag kommer att köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar