fredag 29 september 2006

In ska man


In ska man
av Patrik Stigzelius och Rasmus Gran

Ja, det här är ännu ett seriealbum. Fick med mig några stycken från biblioteket.

Tydligen skrevs det ännu ett kapitel till "In ska man" som utspelar sig före kapitel ett, men som inte kom med i albumet. Verkar konstigt. Det hade nog varit bra med lite mer bakgrund. Som det är nu så blir jag inte så engagerad. Det handlar om en politiskt aktiv kille som försöker tafsa lite på sin bästa tjejkompis i kapitel ett (som för övrigt säkert finns med i nån Allt för konsten-antologi också, för jag har läst det tidigare), bjuder ut nån tjej i sin politiska organisation och till sist blir intresserad av en tjej som har inhysts (tillsammans med några andra) i hans lägenhet med anledning av en demonstration. (Nån som anar en röd tråd?) Kul att läsa en serie som handlar om de kretsarna, men jag saknar lite mer bakgrund. Nu föreställer jag mig att det saknade kapitlet skulle innehålla allt det, det kanske det inte alls gör. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar