söndag 1 mars 2020

Statistik 2019

Statistiken kommer sent i år. Jag funderade ju på om jag inte skulle lägga ner bloggen helt enkelt, och sen har jag tänkt att jag kanske fortsätter, och sen har jag inte bloggat så mycket ändå.

Antal lästa böcker: 160
Relativt lite jämfört med tidigare år, men ändå inte så lite om man bara jämför med de senaste åren.

Månad då jag läste mycket: Januari, med 20 lästa böcker. Lite "fusk", eftersom flera vara såna där seriepixiböcker.
Månad då jag läste lite: Augusti och november. Jag tror mest att det berodde på att jag läste ett par böcker som var ganska tidskrävande, så att det inte blev så mycket utläst.

Språk:
Svenska: 93 (58 %)
Engelska: 42 (26 %)
Norska: 16 (10 %)
Tyska: 4 (3 %)
Franska: 5 (3 %)
Nöjd med siffrorna för tyska och franska! Särskilt franska, som jag inte förstår bra alls.

Jag läste böcker av 120 olika författare (eller "team" av författare). Jag räknar inte med antologier här.

Dessa författarna läste jag flest böcker av:
1. Maria Lang (5 st)
2. Ingvild H. Rishøi, Selma Lagerlöf (3 st)

Dessa författarna läste jag flest serieböcker av:
1. Patrik Rochling, Li Österberg (9 st)
2. Jakob Nilsson (6 st)
3. G. Willow Wilson (3 st)
4. Cati Baur (3 st)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar