söndag 14 oktober 2018

Homo Sapienne

Homo Sapienne
av Niviaq Korneliussen

Fem berättelser – alla sammanlänkade med varandra – om fem olika unga människor i Nuuk, Grönland. Så spännande att läsa något från det landet överhuvudtaget, och inte minst när det är nutid och vi till stor del rör oss i stadens hbtq-miljö. Jag märker att jag inte hade någon direkt bild av hur det är att leva på Grönland. Intressant.

Sedan tror jag att språket i boken, med mycket engelska inkastat, är något som vissa gillar och andra stör sig på. I och för sig vet jag inte vilken av dessa grupper jag tillhör. Jag både gillar och stör mig på det. Det är ju så folk skriver och pratar och kanske tänker, men att läsa en hel bok som är skriven på det sättet ... Men jag hade inte velat missa "Homo Sapienne"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar