torsdag 29 september 2016

Årets bokmässeinlägg

Jag är inte en sån där som har seminariekort, eller minglar, eller träffar andra bokbloggare ... eller ens kollar programmet i förväg – men bokmässan är ändå ett måste varje år! I år var det min sjuttonde och min systers femtonde mässa. Hur många gånger kommer vi se Jan Guillou i år? Var är Björn Hellberg utplacerad? Kommer en av våra bokpåsar gå sönder i en gångstråkskorsning igen? Kommer vi vinna nåt i Amnestys boklotteri?

Vi gick runt och tittade och ibland hade vi ändå kommit ihåg att markera nåt som skulle hända.

Elisabeth Östnäs bokserie och Turid ska vara mycket bra och jag blev nyfiken på Charlotte Cederlunds bok också.

Finbesöket Kim Thúy. Måste genast läsa allt av henne!

På söndagen får man gå på seminarierna bara man löser inträde. Då säger både jag och min syster att nästa år, DÅ ska vi ha seminariekort och gå alla dagarna. Sen när vi har kommit hem kollar vi priset och tänker att kanske inte ändå. Men alltså, nån gång måste vi!

Inte mina inköp! Faktiskt! Fast antalet stämmer kanske ändå ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar