måndag 23 februari 2004

Utrensning (inför rean?)

Sådärja. Då har jag åtminstone ett 50-tal färre böcker i bokhyllorna. Kommer nog få gå igenom hyllorna ett par gånger till. Hade en bit över 1400 stycken (böcker, inte hyllor) när jag började, och då ser man liksom inte alla.

Räknar med att det blir en tur till Myrorna eller Stadsmissionen snart. Förhoppningsvis kommer jag inte hem med lika många böcker som jag lämpar av.

Bokrean startar i morgon. Ska försöka hålla mig undan så gott det går. (Vild gissning: Inte särskilt?)

Varför köpa böcker som jag bara nästan vill ha bara för att de inte är riktigt lika dyra som annars? Är det inte bättre att köpa sånt som jag verkligen, verkligen vill ha, även om de kanske är lite dyrare? Men det kan ju finnas nåt som jag verkligen vill ha på rean. Jag har faktiskt inte läst katalogerna så noga. Än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar