onsdag 26 december 2007

Julklappsböcker

Hemma igen efter jul. Bland julklapparna jag fick fanns förstås en del böcker ("Skumtimmen" och "Flickorna från Riyadh" som båda stod på önskelistan, en norsk bok som jag aldrig hört om förr och som jag snart kommer att skriva om här, och så lite manga) och en del av dem har jag redan hunnit läsa. :) Och så läste jag ut en bok som jag påbörjade redan före jul.

Dessutom gav jag bort en hel hög böcker. Pappa fick en bok om kyrkogårdar (han och min syster blev entusiastiska, min svägerska var mer skeptisk, fast hennes anfader nämndes i den) och årets Haventon (d.v.s. de som alltid heter nåt med "Bilen" och handlar om gamla bilar).

Min syster fick del 1 i fyra olika mangaserier: Tsubasa Reservoir Chronicle (som hör ihop med xxxholic på nåt sätt), Genshiken, Tokyo Boys & Girls och Angel Sanctuary.

Min bror fick de här nya böckerna av bröderna Kellerman, som han hade önskat sig. Martin Kellerman har skrivit "En serietecknares dagbok", som tydligen avhandlar ungefär samma period som ett av de senaste Rockyalbumen, och min bror verkar gilla den. Daniel Kellermans bok vet jag inte så mycket om, men den verkar utspela sig mycket i Thailand. Min bror fick också Lars Myttings "Hästkrafter", för en roman om en bensinmack som är som bensinmackar var förr lät som nåt för honom.

Bland kompisarna har jag bl.a. delat ut "80 romaner för sig som har bråttom", "Glennkill", "Smuts" och seriealbumet "Hur vi ser på varandra".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar