torsdag 6 juni 2019

A Girl on the Shore

A Girl on the Shore
av Inio Asano

Jag har tidigare läst en annan manga av samma författare, "Solanin". Nu var det länbge sedan men jag vill minnas att jag tyckte bra om. Den handlade om en tjej som säger upp sig från sitt tråkiga jobb och försöker komma på vad hon egentligen vill med sitt liv.

"A Girl on the Shore" är väl också en berättelse om att försöka hitta sig själv. Den handlar om två skolungdomar, i 15-16-årsåldern. Koume var intresserad av en kille som bara utnyttjade henne. Isobe är nästan alltid ensam hemma. De tycker egentligen inte så mycket om varandra, men de träffas hemma hos honom och har sex. De verkar inte få ut så mycket glädje av det, det är bara det de gör när de umgås. Alltihop känns rätt självdestruktivt. De kanske vill straffa sig själva för saker som har hänt, glömma eller bara känna något.

Tyvärr fastnade jag aldrig för någon av personerna här. Kanske borde man varit mer huvudpersonernas ålder för att intressera sig för deras historier, men å andra sidan rekommenderas boken från 18 år (p.g.a. att det är ett seriealbum med många sexscener, utgår jag ifrån). Vilken målgrupp har man tänkt sig egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar