lördag 16 mars 2019

Ms. Marvel Vol. 4: Last Days

Ms. Marvel Vol. 4: Last Days
av G. Willow Wilson
Illustrerad av Adrian Alphona

Något stort hotar (i vanlig ordning) New York, och Jersey City-tjejen Kamala Khan, a.k.a. Ms. Marvel, måste rädda sin stad. Och hon möter sin stora idol Carol Danvers, hon som Kamala tog sitt superhjältenamn ifrån (och som Captain Marvel-filmen handlar om). Lite pinsamt. Och lärorikt.

När det händer så här stora saker – kommer Jorden gå under? – så finns det nästan inte tid för Kamala att hitta på bra ursäkter för att hon försvinner då och då. Det känns mer och mer som att hon nästan inte bryr sig om ifall hennes föräldrar får veta om att det är hon som är Ms. Marvel.

Jag har funderat på om jag också borde läsa andra Marvel-serier. Men i den här volymen finns det också med två avsnitt av Spider-Man, eftersom Ms. Marvel dyker upp i dem (de dyker ju gärna upp i varandras serier), och de tyckte jag inte alls var lika mycket om. Det skulle ju kunna bero på att jag inte har följt de karaktärerna från början av historien, men jag tror inte det. Lika bra det, jag behöver väl inte en serie till att ligga efter med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar