onsdag 15 april 2009

Best of Konsumbloggen


Best of Konsumbloggen: Berättelser från en närbutik

Konsumbloggen följde jag för ett par år sedan. Jag ser att den är aktiv fortfarande, det är bara jag som har glömt bort den. Det blir ju ofta så med websidor, att man är en trogen läsare ett tag men att man lägger om sin vanliga surfrunda efter hand.

Häromåret kom det bästa från Konsumbloggen i alla fall ut i bokform. Nu hittade jag den för ett bra pris och då tänkte jag att det kunde vara kul att ha. Jag kom ihåg de flesta av texterna, men de är ju väldigt roliga. Observationer att udda eller roligt beteende i mataffärer (i stort sett från den där den anonyma bloggaren arbetar, men läsarna bidrog med historier de också).

Det är inte elakt på bekostnad av kunderna, utan just observerande. Folk ÄR så här speciella. Okej, ibland kan det vara lite elakt, men då är det för det mesta inte riktat mot en enskild kund utan det kan t.ex. vara en lista över de små hämnder som en butiksanställd kan tillåta sig. Elakt på ett annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar