torsdag 1 oktober 2009

Tillbakablick på tidigare års läsning

Jag upptäckte just att nu är det ganska exakt tio år sedan jag började skriva upp alla böcker jag läser. Det vore kanske intressant med en liten tillbakablick. Vilka böcker har jag läst vid den här tiden på året tidigare år?

2009: Läste just ut månadens läsecirkelsbok (efter mötet ja ...) - "Åminne" av Sven Delblanc. Första delen i Hedebyborna-serien.

2008: "Twilight" av Stephenie Meyer. Var det verkligen ett helt år sedan?!

2007: Tre seriealbum/-häften samma dag. "Party med Pluto" av Daniel Lenneér, "Rubiner & glasull" av Josefin Svenske och Lina Neidestams "Häxan i skogen".

2006: "Ute/inne" av Scott Westerfeld.

2005: Fem seriehäften på en dag! Åsa Grennvall: "Svarta vinbär"
Daniel Ahlgren: "Genvägen"
Mats Källblad: "Sigvard"
Maria Fredriksson: "Högerback"
Karna Rusek: "Små stunder av lycka"

2004: "Svart sabbat" av John Dickson Carr.

2003: "Jättehemligt" och "Världshemligt" av Barbro Lindgren. Den avslutande delen i serien läste jag några dagar senare.

2002: "Eldsvärdet" av Margit Sandemo. Del 9 (av 15) i serien Häxmästaren.

2001: "Harry Potter och den flammande bägaren" av J. K. Rowling.

2000: Margit Sandemos "Är det någon där ute?", som är den sista delen i Sagan om Isfolket.

1999: "All livets härlighet" av Alice Lyttkens. Del 2 i någon serie som jag inte minns så mycket av.


Representativt för min läsning? Troligen, ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar