torsdag 24 juli 2003

Nu är jag glad

...för nu har jag köpt Daniel Ahlgrens seriealbum "För fin för denna världen" och "The girl who never fick nån post", så nu kan jag läsa dem varje dag om jag vill. Hurra! :)

De är bra.

Handlar om en tjej, Helena, som som går sista året på gymnasiet och inte vet vad hon vill göra med sitt liv. Hon är inte intresserad av nåt och vill egentligen bara klara sig genom livet med minsta möjliga obehag. Hon har en bästis, My, och umgås egentligen inte med någon annan. Men bästisen är lite mer socialt kompetent, kan tänka sig att gå på klassfest, att ta körkort och är mer "normal".

(Nu säger Kristin att jag måste nämna att en nördig klasskompis till Helena och My citerar Mr. Tuvok från Star Trek Voyager. Vem Mr. Tuvok nu kan vara.)

Jag gillar teckningsstilen och dialogen är jättebra. Jag läste några repliker högt (de diskuterade Star Trek, så jag tänkte att det ville Kristin säkert höra) och det lät helt naturligt. :)

Har jag varit tillräckligt entusiastisk nu?

Läs!

Nu håller jag på att läsa "Neverwhere" av Neil Gaiman. Har läst den en gång tidigare, men det var ett tag sen nu. Tycker om Neil Gaimans böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar