måndag 22 januari 2018

2017 års bästa ... facklitteratur, bokhandel och projekt

Fjärde och sista inlägget om mina bokliga favoriter från förra året.

Jag har redan skrivit om:
- Romaner, noveller, klassiker och deckare
- Barn- och ungdomsböcker, fantasy och skräck
- Serieböcker

Och nu är det dags för:

FACKLITTERATUR
"Grundämnen" av Theodore Gray. Massor av fakta och bilder om varenda grundämne som finns, eller i vissa fall nätt och jämnt kan räknas som att det finns.

BOKHANDEL
Att jag inte har tänkt på det här som kategori tidigare. Svårt val i och för sig. Ska man välja ett ställe där man är stammis, eller nåt mer speciellt, som man kanske knappt har besökt? Men för 2017 måste det nästan bli Shakespeare and Company i Paris. P.g.a. är Shakespeare and Company. Tyvärr hann jag inte botanisera så länge. Var i Paris med folk som inte är riktigt lika intresserade av böcker som jag är. Det blir ju ofta så.

PROJEKT
Plötsligt fick jag för mig att det inte räcker med två bokbloggar, jag måste ha ett instagramkonto om böcker också. Sagt och gjort. @snurrbokhylla, c'est moi. Och det är väldigt roligt att ta kort på sina böcker m.m. Så nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar