torsdag 30 juni 2016

Ivo & Vera: Fotbollsmatchen

Ivo & Vera: Fotbollsmatchen
av Kitty Crowther

Jag avslutar min fotbollsläsning med en bilderbok av ALMA-prisbelönta Kitty Crowther.

Ivo och Vera är två flugor som kanske är far och dotter. I den här boken kommer Vera på att hon vill spela fotboll. Hon är den enda flickan i laget och pojkarna retar henne för att hon inte kan spela. Vera blir ledsen, men hon tänker inte ge sig.

Det är svårt att bedöma barnböcker, men den var väl ganska fin.

Hela fotbollstemat blev:
Max Lundgren – "Åshöjdens bollklubb"
David Lagercrantz och Zlatan Ibrahimović – "Jag är Zlatan Imbrahimović"
"En i laget" (antologi)
Max Lundgren – "Åshöjden går vidare"
Kitty Crowther – "Ivo & Vera: Fotbollsmatchen"

Blev jag intresserad av fotboll på köpet?

Nej, det blev jag inte.

Men jag gillar Åshöjdenböckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar