onsdag 6 maj 2015

Chu's Day at the Beach


Chu's Day at the Beach
av Neil Gaiman
Illustrerad av Adam Rex

Den tredje boken om den lilla pandan Chu lär vara tänkt för lite större barn än de båda första böckerna – "Chu's Day" och "Chu's First Day of School" – men fortfarande för småbarn.

När Chu nyser händer det grejer. En hel cirkus blåser iväg och taket till skolan lyfter. Men vad händer när Chu skapar kaos på stranden och har sönder havet(!)? Vem kan ställa allt till rätta igen?

Söt bok, men jag tror faktiskt att den första i serien är den jag gillar bäst. (Ungefär som om det var meningen att jag skulle läsa den här boken själv ...) Fast när jag tänker efter så tycker jag också om hur historien blir om man läser de tre böckerna i ordning. Först får man veta att Chu har en speciell ... talang. En opraktisk superkraft? Och sedan får man se hur det kan vara att ha en sån talang i olika sammanhang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar