lördag 28 mars 2015

Alice 19th volume 6: Blindness


Alice 19th volume 6: Blindness
av Yuu Watase

De onda försöker förgöra Alice och de andra goda genom att förstärka de negativa tankar som de bär på. För att överleva måste de klara att övervinna sina egna känslor och förlika sig med svåra minnen.

Precis som med mycket annan manga som är för ungdomar så får jag en datorspelskänsla av Alice 19th. Jag spelar ju inte, men det är något med det här att man uppnår nya nivåer och möter nya fiender. Men även om jag kan tycka att formen upprepas, så betyder inte det att det inte blir en bra historia av det. (Precis som med datorspel, har jag förstått.) Om någon ber mig rekommendera en serie så blir det nog inte Alice 19th i första hand, men den är ändå helt okej. Jag tyckte den var bättre i början, men jag tycker ofta att berättelser blir tråkigare när det drar ihop sig till slutstrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar