onsdag 2 februari 2011

Hyllvärmarutmaning 2011

Att "feng shuia" sin bokhylla, så som Johanna L skriver om här, eller Två träd i en bokhylla här, låter som en bra idé. Mycket bra för ens SUB-Abbau, som det annars går så dåligt med.

Nu är jag ju inte så mycket för feng shui då, så jag kommer kalla det här Hyllvärmare 2011. Jag har valt ut tolv böcker (kändes som ett lagom antal) som har stått olästa i mina hyllor i evigheter. Nio av dem har verkligen stått här i just evigheter (känns det som), och har av olika anledningar överlevt varje utrensning. Tre har bara stått i en lite mindre evighet, men jag har lånat dem av min syster och hon vill väl ha tillbaka dem någon gång.


Mina tolv böcker är alltså:

Celia Rees: "Häxa"* (det räcker med första delen, även om detta är två-i-en)
Tanith Lee: "Piratika"*
Sarah Singleton: "Damen under isen"*
Elsie Johansson: "Näckrosträdet"
Maria Helleberg: "Huggormens honung"
Jens Lapidus: "Snabba cash"

Per Anders Fogelström: "Mödrar och söner"
Helen Fielding: "Olivia Joules and the Overactive Imagination"
Jan Kjærstad: "Tegn til kjærlighet"
Åsa Larsson: "Svart stig"
Kjell Johansson: "Sjön utan namn"
Elisabeth Rynell: "Hohaj"

Böcker märkta med * har jag lånat av min syster.

2 kommentarer:

  1. Varför har jag fått för mig att du och jag diskuterat "Häxa" nån gång på Läsecirkeln?

    SvaraRadera
  2. Vi kanske pratade om att jag funderade på att läsa den? Kanske hade jag just läst "Sovay" eller "Pirater!"?

    SvaraRadera